حمل 29, 1396 09:16 Asia/Kabul
  •  لغو طرح‌های میلیاردی در عربستان به دلیل بحران اقتصادی

عربستان به علت بحران اقتصادی به لغو طرح‌های جدید چند میلیارد دلاری خود مجبور شده است.

به گزارش پرس تی وی؛ منابع آگاه سعودی روز دوشنبه اعلام کردند دولت ریاض به وزارتخانه‌ها و سازمان‌‌ها در عربستان دستور داده شرایط طرح‌های زیرساختی ناتمام این کشور که به دوران قیمت بالای نفت (100 دلار برای هر بشکه) و ولخرجی مقامات سعودی در اختصاص بودجه به این‌گونه پروژه‌های اقتصادی باز می‌گردد را بازبینی  و اجرای آن‌ها را لغو و یا اصلاح کنند.

مقامات سعودی درچارچوب دستور دولتی برای اصلاح اختصاص بودجه به پروژه‌های زیرساختی، بر واگذاری اجرای این پروژه‌ها به بخش خصوصی  تاکید دارند.

همزمان با متوقف شدن برخی از پروژه‌های زیرساختی عربستان در سال گذشته، «محمد الجدعان» وزیر دارایی این کشور اعلام کرد 21 میلیارد و 33 میلیون دلار از طریق لغو برخی پروژه‌ها، صرفه‌جویی شده است.

عربستان سعودی همچنین سپتامبر گذشته کمک‌هزینه‌ها و مزایای کارکنان بخش دولتی و اعضای مجلس شورای مشورتی این کشور را کاهش داد و از کاهش 20 درصدی حقوق وزیران خبر داد.

بهای پایین نفت، حمایت مالی عربستان از تروریست‌ها در سوریه و عراق و اختصاص بودجه به جنگ یمن ازجمله مواردی است که به گفته تحلیل‌گران فشار زیادی بر منابع مالی عربستان وارد کرده است.

 

کلیدواژه