ثور 02, 1396 09:25 Asia/Kabul
  •  وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد؛ ایران حامی تروریسم است/ تحریم ها علیه ایران افزایش یابد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه با تکرار اتهامات بی‌پایه و اساس، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین حامی تروریسم خواند و گفت: اعمال فشار و تحریم‌های بیشتر علیه ایران ضروری است.

ادعاهای تکراری «آویگدور لیبرمن» علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که رژیم صهیونیستی همواره اعلام کرده است از هیچ تلاشی برای حمایت از تروریست ها در سوریه فروگذار نخواهد کرد.

اخیرا رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز از درمان تروریست های زخمی «جبهه النصره» در بیمارستان های اسرائیل خبر داده بود.

به گزارش العالم، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، با ابراز رضایت از سیاست های خصمانه دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اسرائیل از اعمال فشار بیشتر به ایران خشنود است.

وزیر دفاع آمریکا نیز در این دیدار بر پایبندی آمریکا به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«جیمز ماتیس» همچنین به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره و باردیگر بدون توجه به بدعهدی کشورش در اجرای برجام ادعا کرد: فعالیت‌های ایران نقض توافقنامه هسته‌ای بوده و این مساله مستلزم بازنگری در این توافقنامه است.

رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر اسرائیل نیز پیشتر بارها بر لزوم مقابله با برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» تاکید کرده اند.

بنیامین نتانیاهو، همواره دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل خوانده و خاطر نشان کرده: خواهان همکاری با ترامپ برای از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است که در ژوئیه 2015 پس از نزدیک به دو سال مذاکره میان این کشورها حاصل شد.

اظهارات خصمانه مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی است که به اذعان گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل و شورای امنیت، جمهوری اسلامی ایران همواره به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است.

 

کلیدواژه