یونیسف : جنگ در یمن به فاجعه انسانی تبدیل شده است
(last modified 1396-02-02T12:45:38+00:00 )
ثور 02, 1396 17:15 Asia/Kabul
  •  یونیسف : جنگ در یمن به فاجعه انسانی تبدیل شده است

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل در یمن "یونیسف" تاکید کرد : تاثیر جنگ یمن بر کودکان و خانواده های قربانیان به فاجعه بزرگ انسانی تبدیل شده است به طوری که شش و هشت دهم میلیون نفر در معرض گرسنگی قرار دارند .

به گزارش خبرگزاری یمن "سبا " ، " مریتچل ریلانیو " نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در یمن امروز شنبه در گفت وگو با رادیو سازمان ملل متحد اعلام کرد : کشورهای جهان رنج ها و سختی های میلیون ها کودک یمنی را نمی بینند در حالیکه فاجعه در یمن غیر قابل تصور است.

 ریلانیو گفت :  کودکان زیادی در یمن بر اثر بیماری های قابل پیشگیری ، بیشتر از گلوله و بمب کشته می شوند و کودکان زیادی دچار سوء تغذیه شده اند به طوری که دو و دو دهم میلیون کودک در حال حاضر در یمن دچار سوء تغذیه هستند و460 هزار کودک دیگر از سوء تغذیه شدید رنج می برند و اوضاع در حال حاضر وحشتناک است .

رژیم آل سعود از مارس 2015 با حمایت آمریکا و مزدوران داخلی به یمن حمله کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به حکومت بازگرداند. در این حملات بیش از 11 هزار غیر نظامی یمنی کشته ، دهها هزار تن مجروح و میلیاردها دلار به تاسیسات زیربنایی یمن خسارت وارد شده است.