ثور 03, 1396 15:38 Asia/Kabul
  •  گرسنگی جان17میلیون یمنی را تهدید می کند

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد،یمن به کمک مالی فوری یک میلیارد و دویست میلیون دلاری برای رفع مایحتاج اولیه زندگی به ویژه خطر قطحی و گرسنگی که جان حدود 17 میلیون نفر را تهدید می کند، نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری یمن (سبا)، «استیون اندرسون» مدیر برنامه جهانی غذا در یمن با ابراز امیدواری از فراهم شدن کمکهای اورژانسی برای کاهش بحران انسانی در یمن گفت، جنگ و درگیری، این کشور را به سمت بزرگترین بحران انسانی فعلی جهان سوق داده است. 

اندرسون از بدتر شدن اوضاع بحرانی یمن در صورت فراهم نشدن کمک‌های کافی برای مردم ابراز نگرانی کرد و گفت، برگزاری نشست کمک رسانی به یمن در ژنو با توجه به اعلام نتایج تحقیقات برنامه جهانی غذا در خصوص نبود امنیت غذایی این کشور بسیار مهم است.

نشست مقابله با بحران انسانی در یمن سه‌شنبه 25 آوریل در ژنو برگزار خواهد شد.

 

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه از حدود سه سال پیش حمله به یمن را آغاز کرده که این حملات به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی و آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم این کشور منجر شده است.

این تجاوز همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده و باعث شیوع بیماری‌های متعدد در این کشور شده است.

 

کلیدواژه