ثور 04, 1396 01:07 Asia/Kabul
  • دبیرکل جنبش انصارالله یمن: آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: کشورهای عربی و اسلامی باید با هم متحد و یکپارچه شوند، چرا که همه آنها هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، « عبد الملک بدر الدین الحوثی » دبیرکل جنبش انصارالله یمن عصر امروز (یکشنبه) در مراسمی به مناسبت سالگرد درگذشت « حسین بدرالدین الحوثی» موسس جنبش انصارالله  افزود: آمریکایی ها می خواهند مردم یمن را به نفع منافع خود محاصره و در عین حال واقعیت ها را با سانسور رسانه ای پنهان کنند.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن تاکید کرد رژیم آل سعود یک رژیم «آمریکایی صهیونیستی» است که خدمات زیادی را برای اسرائیل و آمریکا انجام داده است.

عبد الملک بدر الدین الحوثی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه هستند تصریح کرد  رژیم صهیونیستی ، به نفع استعمار غرب ایجاد شده است.

الحوثی افزود رژیم سعودی، ادعای اسلامی بودن می کند ، اما هیچ خیری در این رژیم نیست.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن  در ادامه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن قدردانی کرد و گفت:  ایران برای اینکه آزاد باشد ، در مقابل استکبار جهانی ایستاد و برای حفظ استقلالش تلاش کرده است. 

عبد الملک بدر الدین الحوثی  افزود استعمار غربی همدردی ایران با ملت یمن را جنایت می داند، اما تحرکات خصمانه در کشور های مختلف را مشکل نمی داند.

الحوثی در پایان تصریح کرد اجازه نمی دهیم که وحدت داخلی و ملی یمن، بویژه بین انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به بازی گرفته شود.

عربستان با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و عربی و درسکوت سازمان ملل و دیگر سازمان های غربی مدعی حقوق بشر، از مارس 2015  به بهانه بازگرداندن « عبدربه منصور هادی»  رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت ، به این کشور حمله کرده است. 

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشتار هزاران  یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نتیجه ای نداشته است.

 

 

کلیدواژه