ثور 07, 1396 09:43 Asia/Kabul
  • سوریه دارای چهارمین ارتش قدرتمند در میان کشورهای عربی

مؤسسه گلوبال فایر‌پاور (GFP) ارتش سوریه را با وجود بحران چند سالۀ این کشور، چهارمین ارتش قدرتمند در میان ارتش‌های کشورهای عربی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه سوریه الآن؛ مؤسسه گلوبال «فایرپاور» طی گزارشی که حاصل تحقیقات از نیمه سال 2016 تاکنون است، اعلام کرد: ارتش سوریه به ترتیب پس از ارتش‌های مصر، عربستان و الجزایر قدرتمندترین ارتش را در میان کشورهای عربی دارد.

مؤسسه گلوبال «فایر پاور» با اشاره به سیر نزولی رُتبه ارتش مصر، عربستان و الجزایر از سال 2015 تاکنون گزارش داد:  ارتش سوریه با وجود بحران شش سالۀ این کشور و تداوم جنگ با گروه‌های تروریستی، در میان ارتش‌های کشورهای جهان رتبه 36 را دارد.

ارتش مغرب نیز در میان ارتش‌های کشورهای عربی رتبه پنجم و در میان ارتش‌های کشورهای جهان رتبه 56 را دارد؛ در حالی که سال 2015 رتبه 49 را داشت.

انستیتوی بین المللی تحقیقات صلح استکهلم نیز 23 آوریل با اشاره به نزول عربستان در رتبه‌بندی هزینه‌های نظامی و تسلیحاتی جهان اظهار کرد، روسیه سال 2016 از عربستان در هزینه‌های نظامی و تسلیحاتی پیش افتاد و پس از آمریکا و چین رتبه سوم جهان را به دست آورد.

براساس این گزارش، هزینه‌های نظامی و تسلیحاتی سال 2016 کشورهای جهان در مقایسه با سال 2015 افزایش چهار دهم درصدی (4 / 0 %) را نشان می‌دهد و به عبارت دیگر در سال 2016 حدود یک تریلیون و 680 میلیارد دلار برای امور نظامی و تسلیحاتی هزینه شده است.

کلیدواژه