تلاش رژیم آل سعود برای جذب فرماندهان ارتش پاکستان
(last modified 1396-02-14T14:34:31+00:00 )
ثور 14, 1396 19:04 Asia/Kabul
  • تلاش رژیم آل سعود برای جذب فرماندهان ارتش پاکستان

پس از جذب فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش پاکستان از سوی رژیم ال سعود به عنوان فرمانده ائتلاف خود ساخته عربستان ،این کشور برای جذب سایر فرماندهان نظامی ارتش پاکستان تلاش می کند  .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در دیدار با  «ژنرال زبیر محمود»رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان در ریاض ،به منظور جذب وی و ترغیب سایر فرماندهان ارتش این کشور به همکاری با عربستان به زبیر محمود بالاترین نشان نظامی عربستان را اهدا کرد .

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان  «ژنرال زبیر محمود» همچنین با فرمانده ارتش عربستان در جده نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

پاکستان و عربستان از روابط دیرینه نظامی و امنیتی برخوردارند اما در یک سال اخیر که رژیم آل سعود در باتلاق یمن گرفتار شده است بیش از هر زمان دیگری دست به دامان فرماندهان ارتش پاکستان شده است تا بتوانند به خروج عربستان از باتلاق یمن کمک کنند.

این در حالی که جنایات  روز افزون حکام ال سعود در یمن از جمله استفاده از بمب های خوشه ای ضد مردم مظلوم این کشور ،بیش از پیش خشم و نفرت مردم پاکستان را ضد حکام سعودی برانگیخته است .

به همین  دلیل رهبران گروهها و احزاب مذهبی و سیاسی در پاکستان با هشدار به راحیل شریف  در مورد پیامدهای پذیرفتن فرماندهی ائتلاف خود ساخته عربستان در جنگ یمن اعلام کردند که این اقدام بیش از پیش وجهه پاکستان را در منطقه و بخصوص در میان کشورهای اسلامی مخدوش می کند. 

 

کلیدواژه