تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در مصر
(last modified 1396-02-19T05:42:35+00:00 )
ثور 19, 1396 10:12 Asia/Kabul
  • تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در مصر

رژیم صهیونیستی پس از بازگشت سفیر این رژیم از قاهره به تل‌آویو، تصمیم به تعطیلی کامل سفارتخانه خود در مصر به دلایل امنیتی گرفت.

سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شین‌بت) چند روز پیش «دیوید گوورین» سفیر خود در قاهره را به دلایل امنیتی از مصر خارج کرد. مردم مصر مخالف روابط مصر و رژیم اسرائیل هستند و بر تعطیلی سفارت این رژیم در قاهره تاکید دارند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به کارکنان سفارت خود در قاهره اعلام کرد دیگر حاضر به پرداخت حقوق در شرایط خطرناک به آنها نیست و این نشان دهنده تصمیم این رژیم برای تعطیلی کامل سفارتخانه است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی قراردادهای کار سه نفر از کارمندان و قرارداد اجاره خانه سفیر این رژیم در محله «المعادی» قاهره را هم از چهار ماه پیش تاکنون تمدید نکرده است.

سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در سپتامبر ۲۰۱۵ و پس از گذشت چهار سال از یورش تظاهرکنندگان به سفارتخانه در سپتامبر ۲۰۱۱ و بیرون کردن دیپلمات‌های اسرائیلی از این ساختمان به طور کامل بازگشایی و با انتقادات گسترده مردمی و محافل سیاسی همراه شد.

روابط قاهره – تل‌آویو پس از پیروزی محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین مصر در سال ۲۰۱۲ دچار تنش شد، اما یک سال بعد با برکناری مُرسی این روابط مجددا" بهبود یافت. 

 

کلیدواژه