ثور 21, 1396 17:16 Asia/Kabul
  • بزرگترین پرچم فلسطین در آلمان به اهتزار درآمد

ده ها نفر از آوارگان فلسطینی مقیم آلمان در حمایت از اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا با اهتزار پرچم فلسطین در برلین تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، «نضال حمدان» مدیر برگزار کننده این تجمع گفت: این پرچم ۱۰۰ متری که حکایت از ۱۰۰ ساله شدن وعده ننگین «بالفور» دارد، در اطراف دروازه تاریخی برلین به اهتزار درآمد.

اعلامیه بالفور درسال 1917 میلادی، توسط "آرتور جیمز بالفور" وزیرخارجه وقت انگلیس، خطاب به "والتر روتشیلد" سیاست‌مدارصهیونیست وعضو مجلس عوام نوشته شد. در آن از «موضع مثبت» لندن برای «ایجاد خانه ملی برای اسرائیلی ها در سرزمین فلسطین» خبر داده‌ شد که این اعلامیه سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی به شمار می‌رود.

نضال حمدان همچنین تصریح کرد: اهتزاز «بزرگترین پرچم فلسطین» در جهان آن هم در آستانه شصت و نهمین سالگرد "روز نکبت" حاکیست که فلسطین همچنان تحت اشغال «بزرگترین اشغالگر جهان» قرار دارد و زمان آن فرا رسیده است که جهان، دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسد.

حمدان از همه حمایت کننده های ملت فلسطین خواست در تظاهراتی که روز یکشنبه (چهاردهم ماه می) راس ساعت ۹ شب به مناسبت سالروز نکبت برگزار می شود، شرکت کنند.

چهاردهم ماه می سال 1948میلادی، یوم النکبه(روز نکبت )، روز مهاجرت اجباری مردم فلسطین و ورود یهودیان از سراسر جهان به سرزمین اشغالی و کشته شدن بیش از 15 هزار فلسطینی است.