ثور 22, 1396 10:04 Asia/Kabul
  • فراخوان تظاهرات گسترده ضد آمریکایی در پایتخت یمن

مردم یمن در صنعاء (پایتخت یمن) طی تجمعی اعتراضی به سیاست‌های خصمانه آمریکا و عربستان، خواهان برگزاری تظاهرات گسترده ضد آمریکایی در عصر امروز (جمعه) شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شمار زیادی از ساکنان «التحریر» و «الوحده» در پایتخت یمن، با حضوری مسلحانه در یک تجمع مسلحانه، خشم خود را از سیاست متجاوزانه آمریکا در قبال ملت‌های عربی، اسلامی و آزاده در جهان، اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با اشاره به تلاش‌های ریاض و واشنگتن برای تضعیف ملت یمن تاکید کردند؛ هیچ توطئه‌ای در جهان نمی‌تواند ملت یمن را مقابل طرح‌های استعمارگران به زانو درآورد و به این اقدامات در جبهه‌های نبرد پاسخ داده خواهد شد.

پیشتر هم سازمان دیده‌بان حقوق بشر، آمریکا را شریک جنایات جنگی عربستان در یمن دانست و اعلام کرد، سعودی‌ها در خونین‌ترین حمله‌های خود به یمن، از بمب‌های آمریکایی استفاده کرده‌اند.

بنا بر اعلام یک مقام دولت آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در نخستین سفر خارجی خود اواخر ماه جاری میلادی از عربستان به عنوان یکی از متحدان اصلی خود در منطقه  دیدن خواهد کرد.

با ورود ترامپ به کاخ سفید جنایات رژیم سعودی ضد مردم یمن و همچنین حمایت آنان از گروه‌های تروریستی در منطقه تشدید شده است.

کلیدواژه