ابراز اطمینان حزب الله لبنان از سفر بی‌نتیجه ترامپ به ریاض
(last modified 1396-02-25T05:32:37+00:00 )
ثور 25, 1396 10:02 Asia/Kabul
  •  ابراز اطمینان حزب الله لبنان از سفر بی‌نتیجه ترامپ به ریاض

مسئولان و شخصیت‌های حزب الله لبنان سفر آتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض، پایتخت عربستان را بی‌نتیجه دانستند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار است حدود یک هفته دیگر در سفر به عربستان، علاوه بر دیدار با مقام‌های ارشد سعودی، نشستی را با رهبران برخی کشورهای عربی داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ «محمد رعد» رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان روز یکشنبه در سخنانی به مناسبت آغاز فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر النبطیه، هدف از سفر ترامپ به عربستان را تشکیل یک اتاق عملیات مرکزی ضد ایران و حامیان اسلام خواند.

محمد رعد گفت در سایه تجمع شکست خورده متجاوزان در  سال 1996  در شرم الشیخ مصر برای حمله به مقاومت و پس از آن  جنگ گسترده سال 2006 با مقاومت در لبنان، اهداف سفر ترامپ به عربستان هم با ناکامی روبه‌رو خواهد شد.

«نواف الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز خطاب به کسانی که بعد از سخنان سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله درباره خروج نیروهای مقاومت از مرزهای شرقی لبنان دچار توهم شده‌اند گفت: مقاومت همچنان حضور دارد و خروج از این منطقه به معنای پایان ماموریت حزب الله و تحویل مسوولیت به ساکنان آن است.

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان هم رژیم‌های سعودی، صهیونیستی و  آمریکا و نیز پول‌هایی که برای نابودی مقاومت خرج می‌شود را از جمله چالش‌های پیش‌روی لبنان برشمرد و گفت تحرکات مسوولان غربی یا صهیونیستی ضد مقاومت نشان دهنده حجم توان و عظمت مقاومت است که عقل و فرهنگ و سیاست و رسانه‌های آنان را مختل کرده است.

 

کلیدواژه