جوزا 03, 1396 08:07 Asia/Kabul
  • فراخوان حزب الله لبنان برای محکومیت حمله وحشیانه به منزل شیخ عیسی قاسم

حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای از همه کشورها و سازمان‌هایی که استقلال دارند خواست تا جنایت رژیم آل خلیفه در  حمله وحشیانه به منزل شیخ «عیسی قاسم» روحانی ارشد شیعیان بحرین را محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ حزب‌الله لبنان در این بیانیه‌، اقدام نظامیان رژیم آل‌خلیفه در قبال تحصن‌کنندگان اطراف منزل شیخ عیسی قاسم را حمله‌ای وحشیانه توصیف و اعلام کرد هر گونه هتک حرمت این روحانی ارشد بحرینی نتایج غیرقابل پیش‌بینی به‌همراه خواهد داشت.

حزب الله لبنان با اشاره به تحرکات عربستان برای تقویت حضور نظامی خود در بحرین با هدف کمک به رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم این کشور اظهار کرد مسوولیت کامل آن چیزی را که روی داده و روی‌ می‌دهد متوجه رژیم تروریستی سعودی به عنوان تصمیم‌‌گیرنده اصلی در بحرین خواهد بود.

پس از حکم دادگاه بحرین مبنی بر یک سال حبس و مصادره اموال «شیخ عیسی قاسم» روحانی ارشد این کشور و تشدید اعتراضات مردمی، نیروهای رژیم آل خلیفه روز سه شنبه به منطقه الدراز، محل زندگی «شیخ عیسی قاسم» حمله کردند که در این درگیری‌ها، پنج نفر کشته، ۱۰۰ نفر زخمی و بیش از 280 نفر دیگر بازداشت شدند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

کلیدواژه