حملات نظامیان سعودی به شهر «العوامیه» ادامه دارد
(last modified 1396-03-03T12:20:01+00:00 )
جوزا 03, 1396 16:50 Asia/Kabul
  • حملات نظامیان سعودی به شهر «العوامیه» ادامه دارد

با گذشت دو هفته از حمله نظامیان سعودی به شهر «العوامیة» و روستای «المسورة» در شرق عربستان‌سعودی و تخریب و آتش‌زدن منازل مسکونی، مدارس و مساجد، این حملات همچنان در سایه سکوت جامعه بین‌المللی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ از ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه، نظامیان سعودی به محله «الدیرة» در شرق عربستان حمله کرده‌اند و با بمب‌های ممنوعه آتش‌زا و مواد منفجره مختلف، منازل ساکنان این منطقه را نشانه گرفتند که باعث آتش‌سوزی در یکی از مکان‌های تجاری این محله شد و با بسته بودن مرکز دفاع مدنی، ساکنان نتوانستند حریق را مهار کنند.

در همین حال؛ در روستای باستانی المسورة نیز، نظامیان سعودی با پوشش خودروهای زرهی و تیراندازی‌های مستمر موفق شدند بار دیگر حوزه علمیه شیخ نمر را تخریب کنند.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی تاکنون طی چند نوبت به العوامیة و به طور مشخص روستای باستانی المسورة حمله کرده‌اند و منازل زیادی را تخریب کرده‌‌اند، اما این بار با شدت بیشتر در سایه سکوت جامعه بین‌المللی، این جنایت را تکرار می‌کنند.

روستای المسوره در العوامیه زادگاه شیخ نمر و نمادی از معترضان در شرق کشور عربستان است و ریاض قصد دارد به بهانه قدیمی بودن و توسعه منطقه، کل روستا را تخریب کند. 

نیروهای واکنش سریع عربستان مدعی هستند این روستا شیعه نشین باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود، زیرا آن را الهام‌بخش اعتراضات مردمی می‌دانند.

 

کلیدواژه