الحشد الشعبی تروریستها را در مرزهای عراق و سوریه تعقیب می کند
(last modified 1396-03-06T04:39:32+00:00 )
جوزا 06, 1396 09:09 Asia/Kabul
  •  الحشد الشعبی تروریستها را در مرزهای عراق و سوریه تعقیب می کند

دبیر کل سازمان بدر عراق تاکید کرد : نیروهای بسیج مردمی بعد از آماده سازی طرح ویژه خود برای عملیات نظامی، به زودی به مرزهای مشترک عراق با سوریه می رسند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق روز جمعه به شبکه لبنانی المیادین گفت : نیروهای بسیج مردمی برای عملیات در مرزهای عراق و سوریه و تعقیب تروریستها فقط با دولت سوریه هماهنگ می کنند. 

العامری همچنین با اشاره به جنایات داعش در روستای کوجو در جنوب سنجار گفت :  در این روستا نیز صدها نظامی به دست داعش اعدام شدند ، اما درحال حاضر امنیت برقرار است و ساکنان این منطقه می توانند به خانه های خود بازگردند. 

بالگردهای عراقی نیز پنج خودروی بمبگذاری شده داعش را در شمال شرق البعاج در استان نینوا هدف قرار دادند که در این عملیات تمام خودروها منهدم شدند. 

از سوی دیگر، هواپیماهای عراقی صدها اطلاعیه در مناطق تحت اشغال داعش در کرانه راست موصل ریختند و از شهروندان خواستند که از طریق گذرگاه های امن خود را به نیروهای امنیتی برسانند.

«رشید یارالله» فرمانده عملیات آزادسازی موصل نیز از ساکنان مناطقی که هنوز تحت اشغال داعش هستند به ویژه در مناطق قدیمی موصل خواست که فورا این منطقه را ترک کنند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از فوریه 2017 شروع کردند . به گفته مسئولان نظامی و سیاسی عراق ، علت کندی پیشرفت عملیات آزاد سازی موصل حفظ جان غیر نظامیان و جلوگیری از آسیب رسیدن به مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی است.

کلیدواژه