جوزا 09, 1396 18:35 Asia/Kabul
  • تاکید دیپلمات پاکستانی بر توجه جهان اسلام به مسئله فلسطین

دیپلمات پاکستانی بر ضرورت توجه جهان اسلام به مسئله فلسطین و اشغالگری رژیم صهیونیستی ،تاکید کرد .

"رستم شاه مهمند" سفیر پیشین پاکستان در افغانستان در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه مسائل جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین باید، مهم ترین اولویت هرگونه اجلاس کشورهای اسلامی باشد، سکوت نشست اخیر ریاض در قبال این مسئله را غیر قابل توجیه دانست .

رستم شاه مهمند افزود ، سکوت جهان اسلام در قبال غفلت نشست ریاض در برابر جنایات و اشغالگری های رژیم صهیونیستی  علیه مردم فلسطین، آن هم در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس، شایسته نیست.

این دیپلمات پاکستانی گفت: علت اینکه در نشست ریاض هیچ اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان نشد، حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این نشست بود زیرا برگزار کنندگان این نشست نمی خواستند ، موجب رنجش رئیس جمهوری بزرگترین حامی اسرائیل شوند.

رستم شاه مهمند با تاکید بر اینکه حضور شخصیت هایی چون ترامپ در اجلاس کشورهای اسلامی  نمی تواند کمکی به حال مسائل جهان اسلام کند، گفت ، گروه های تروریستی نظیر داعش در منطقه که امروز به معضلی بزرگ برای جهان اسلام تبدیل شده است، محصول  دخالت نظامی آمریکا در عراق است.

 نشست هفته گذشته سران برخی از کشورهای عربی، اسلامی  در ریاض با حضور رئیس جمهوری آمریکا ، هیچ دستاوردی برای کشورهای منطقه نداشته است  .

 

کلیدواژه