جوزا 14, 1396 01:39 Asia/Kabul
  • بشار اسد: شرایط دشوار جنگ در سوریه سپری شده است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد، شرایط دشوار جنگ شش ساله این کشور سپری شده و نیروهای این کشور و متحدان دمشق ابتکار عمل را در همه جبهه ها در دست دارند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیون دولتی «ویون WION » هند  با تشریح اوضاع این کشور و روند پیشروی نیروهای سوری و متحدان آن علیه گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور گفت، با آزاد سازی حلب مرکز استقرار داعش در ماه های اخیر، این گروه در آستانه شکست کامل قرار گرفته و ابتکار عمل در دست نیروهای سوری است.

اسد گفت: شرایط اکنون در مسیر صحیح است و من اطمینان دارم که بدترین شرایط را پشت سر گذاشته ایم، مگر آنکه کشورهای غربی و دیگر کشورها و متحدان و دست نشانده های آنها، از تروریست ها به شکل گسترده ای حمایت کنند.

رئیس جمهور سوریه بار دیگر حمله شیمیایی نسبت داده شده به دولت سوریه در ماه آوریل به شهر خان شیخون را بی اساس دانست وگفت، هدف از این ماجراجویی بدنام کردن نیروهای سوری و دادن روحیه به تروریست های جنایتکار است.

بشار اسد در این گفتگو اعلام کرد، ابتکار عمل صلح که مورد توافق روسیه و ایران به عنوان متحدان دمشق و همچنین ترکیه به عنوان حامی مخالفان قرار گرفته است، ایده ای است که دورنمای مثبتی را نشان می دهد. توافقی که ماه گذشته در آستانه پایتخت قزاقستان حاصل شد.

اسد افزود: تا این لحظه، ما هیچ ابتکار عمل سیاسی واقعی در دست نداریم که بتواند به نتیجه ای منتهی شود، هر چند در آستانه از طریق کاهش تنش های اخیر در سوریه، به برخی نتایج نسبی دست پیدا کردیم که گامی مثبت شمرده می شود.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه، کشورهایی چون عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا، فرانسه ، انگلیس برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از تروریسم حمایت می کنند گفت، اگر این حمایت ها متوقف شود، شکست تروریست ها در زمان کوتاهی ممکن خواهد بود.

 

کلیدواژه