جوزا 15, 1396 14:08 Asia/Kabul
  • پیوستن صدها دانشجوی عربستانی  از خاک امریکا به داعش

بر اساس گزارش یک موسسه پژوهشی، صدها دانشجوی عربستانی از خاک امریکا به گروه تروریستی داعش ملحق شده اند.

تارنمای الحدث نیوز روز دوشنبه بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی خلیج فارس در واشنگتن نوشت ، 400 دانشجوی عربستانی و چند دانشجوی کویتی دیگر، کلاس های درس خود را از سال 2014 در آمریکا رها کرده و از آنجا به صفوف داعش در کشورهای سوریه و عراق ملحق شدند.

موسسه تحقیقاتی خلیج فارس ، اسامی و عکس های دانشجویان عربستانی و کویتی را نیز به یافته های خود ضمیمه کرده است .

در ادامه این گزارش آمده است که از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 ، حدود 15 هزار تبعه عربستانی به گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش پیوسته و به این ترتیب، بزرگترین گروه داوطلب ملحق شده به داعش به شمار می آیند.

موسسه تحقیقاتی خلیج فارس در ادامه فاش می کند که موضوع اعزام نیرو ، حمایت مالی و نظارت بر پرونده مسافرتی دانشجویان ملحق شده به داعش، توسط برخی افراد رسمی رژیم سعودی مثل، "خالد عبد الرحمن الدایل" دبیر اول سفارت واشنگتن ، محمد بن نایف ولیعهد عربستان و "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان، صورت می گرفته است.  

مسئولان امنیتی امریکا نیز به منظور چشم پوشی بخاطر دلارهای عربستانی ها، پرونده این دانشجویان را هرگز مورد پیگیری قرار نداده اند. 

گروه تروریستی داعش با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی از جمله عربستان و آمریکا در عراق و سوریه جنایت‌های زیادی را ضد غیرنظامیان به  ویژه  زنان و کودکان مرتکب شده است.

 

کلیدواژه