جوزا 19, 1396 10:06 Asia/Kabul
  • بیانیه چهارجانبه عربستان، امارات، مصر و بحرین درباره تنش اخیر با قطر

کشورهای عربستان - امارات - مصر و بحرین بامداد جمعه با انتشار بیانیه ای بر قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر تاکید کردند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی - در این بیانیه ادعا شده است، "مبارزه علیه تروریست ها و منابع مالی آنها بدون توجه به خاستگاه آنها- ادامه خواهد یافت.

بر اساس این بیانیه،  59 فرد و 12 سازمان در کشورهای عربی به اتهامات واهی از جمله وابستگی به قطر و حمایت از تروریسم به عنوان گروه های تروریستی معرفی شدند.

در بیانیه مذکور که عربستان - امارات - بحرین و مصر منتشر کردند- ادعا شده است که قطر از یکسو مدعی مبارزه با تروریسم است و از سوی دیگر- به گروه های مختلف تروریستی پناه داده است و از آنها حمایت می کند.

در همین حال «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» روز پنجشنبه تاکید کرد که قطر به علت پیشرفت و موفقیت‌های خود، با انزوا از سوی برخی کشورها روبه‌رو شده است.

وزیر خارجه قطر پیش از این نیز تاکید کرده بود، زندگی مردم قطر هرگز تحت تاثیر قطع روابط برخی از کشورها قرار نخواهد گرفت و دوحه هرگونه دخالت در سیاست خارجی خود را رد می‌کند.

عربستان دوشنبه گذشته به همراه - امارات - بحرین - مصرو چند کشور دیگر با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها - روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.

کلیدواژه