جوزا 20, 1396 10:42 Asia/Kabul
  •  آماده باش نیروهای گارد مرزی  کویت

وزارت کشور کویت از تشدید تدابیر امنیتی و آماده باش نیروهای گارد مرزی برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت کشور کویت هدف از تشدید تدابیرامنیتی و اعلام آماده باش به نیروهای امنیتی را ، شرایط پرتلاطم و حوادث تروریستی در منطقه و تنش های سیاسی میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کرد.

وزارت کشور کویت  به منظور شناسایی عناصر فراری گروه تروریستی داعش   رایزنی های مشترکی را با هدف مبادله اطلاعات با طرف های سوری و عراقی انجام داده است .

بنا به اعلام وزارت کشور کویت  این عناصر فراری با تغییر چهره خود و با استفاده از گذرنامه های جعلی از میادین جنگ داعش گریخته و به کشورهای همجوار عراق نفوذ کرده اند . تاکنون شماری از این عناصراز سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده اند.

همچنین در اقدامی مشابه بانک مرکزی کویت برای جلوگیری از هرگونه حمایت مالی به عناصر تروریستی و خشکاندن این منابع، از تشدید تدابیر نظارتی در صرافی ها و مراکز حواله پول در این کشور خبر داده است.

 وزارت دفاع کویت نیز  همزمان با مشارکت نیروی هوایی برای تامین امنیت مرزهای این کشور، به تمامی نیروهای گارد مرزی مستقر در مبادی ورودی این کشور دستور آماده باش و بازرسی گسترده مسافران و محموله های ورودی از عربستان و عراق را صادر کرده است.

 

کلیدواژه