قدردانی عراق و سوریه از حمایت های ایران در جنگ علیه تروریسم 
(last modified 1396-03-21T03:43:09+00:00 )
جوزا 21, 1396 08:13 Asia/Kabul
  •  قدردانی عراق و سوریه از حمایت های ایران در جنگ علیه تروریسم 

معاون وزیر خارجه عراق و سفیر سوریه در بغداد، شامگاه شنبه از کمک ها و حمایت های ایران به کشورهایشان در جنگ علیه تروریسم قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا، «نزار خیرالله» معاون وزیر خارجه عراق طی سخنانی با محکوم کردن حمله تروریستی چهارشنبه گذشته به تهران، روابط ایران و عراق را راهبردی توصیف کرد و گفت کشورش با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی منافع مشترک دارد. 

خیرالله  با اشاره به  پیروزی های اخیر نیروهای عراقی بر گروه تروریستی تفکیری داعش، از کشورهایی که در این جنگ عراق را تنها نگذاشتند، قدردانی کرد و گفت، بویژه از ایران که کمک های شایانی در جنگ علیه داعش به ملت و دولت عراق کرده است، تشکر می کند.

سفیر سوریه در عراق، نیز در این مراسم حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران و مرقد مطهر امام خمینی(ره) را محکوم کرد و از حمایت های ایران از ملت و دولت سوریه در جنگ علیه تروریسم تشکر و قدردانی کرد. 

«صطام جدعان الدندح»، از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت «آیت الله خامنه ای» نیز بخاطر حمایت از محور مقاومت در جنگ علیه تروریسم تقدیر وقدردانی کرد.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز طی سخنانی ، روابط ایران و عراق را به عنوان دو کشور همسایه ممتاز خواند و گفت روابط دوستی و حسن همجواری میان دو کشور در بالاترین سطح برقرار است.

 سفرای حاضر در مراسم ضیافت افطاری سفارت ایران، پیش از ترک محل، دفتر یادبود به مناسبت شهدای حملات تروریستی به تهران را امضاء کردند.

حملات صبح چهارشنبه عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، 17 شهید و 52  زخمی بر جا گذاشت.

 

کلیدواژه