جوزا 22, 1396 09:29 Asia/Kabul
  • واکنش آنروا به اظهارات نتانیاهو درباره انحلال این سازمان

آژانس کمک رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا UNRWA ) تاکید کرد : اختیارات این نهاد با مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و کسی نمی تواند در خصوص ماموریت آن دخالت کند .

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با این ادعا که   آنروا اقدامات تحریک آمیز ضد اسرائیل اتخاذ می‌کند ، انحلال این نهاد بین المللی را خواستار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، "سامی مشعشع" سخنگوی آنروا در بیانیه ای اعلام کرد :  در دسامبر 2016 دوره فعالیت آنروا برای 3 سال دیگر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء تمدید شد.

" مشعشع " با اشاره به حل و فصل وضع آوارگان فلسطینی تصریح کرد : زمان حل این بحران فرا رسیده است . پیش از این ، آنروا نام رژیم اسرائیل را به سبب نداشتن پشتوانه تاریخی از کتاب‌های درسی کودکان فلسطینی حذف کرد.

آنروا همچنین به خانواده‌هایی که در حملات اسرائیل به غزه در سال 2014 خانه‌هایشان کاملا تخریب شده است ، ماهانه کمک هزینه اجاره پرداخت می‌کند.

آنروا در هشتم دسامبر 1949 بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل و با هدف امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی تاسیس شد و به حدود پنج میلیون فلسطینی در اردن ، سوریه ، لبنان و اراضی اشغالی در کرانه باختری رود اردن و نیز غزه کمک‌ رسانی می‌کند.

 

کلیدواژه