جوزا 22, 1396 18:13 Asia/Kabul
  • ادامه تظاهرات مردم بحرین در حمایت از  شیخ «عیسی قاسم»

تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم روحانی مبارز و برجسته این کشور و محکومیت محاصره منطقه «الدراز» همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، مردم بحرین  شامگاه یکشنبه  در مناطق مختلف این کشور بار دیگر در حمایت از شیخ عیسی قاسم و مخالفت با محاصره منزل وی تظاهرات کردند.

ساکنان منطقه کرزکان در حمایت از شیخ عیسی قاسم به خیابان‌ها آمدند و نیروهای امنیتی نیز با گلوله و گاز اشک‌آور به سمت آنها حمله کردند. ساکنان شهرک النویدرات هم در حمایت از مقاومت و مخالفت با صدور احکام اعدام علیه جوانان تظاهرات کردند . همچنین تظاهرات‌ مشابهی در الدیر، العکر، السنابس شهرکان، باربار و بوری برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان شعارهایی در حمایت از حرکت‌های انقلابی و وفاداری به جان باختگان و حمایت از شیخ عیسی قاسم سر دادند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز سه‌ شنبه هفته گذشته  به منطقه الدراز و منزل شیخ عیسی قاسم  حمله کرده  و 5 نفر از اهالی را کشتند ، بیش از 100 تن  را زخمی و 286 تن را بازداشت کردند.

دادگاه بحرین پیشتر شیخ عیسی قاسم را به‌ دلیل واهی پول‌شویی و مخالفت با رژیم آل خلیفه ضمن سلب تابعیت ،  به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد . 

بحرین از1390  تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی در نتیجه سیاست های سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه مواجه است.

 

کلیدواژه