سرطان 03, 1396 08:34 Asia/Kabul
  • حمله نیروهای سعودی به تظاهرکنندگان در روز جهانی قدس در العوامیه

نظامیان سعودی  روز جمعه با خودروهای زرهی  به تظاهرکنندگان در روز جهانی  قدس در محله محاصره شده «المسوره»  در شهرک العوامیه یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این حمله سعودیها در واکنش  به تجمع نمادین جوانان در محله الدیره شهرک العوامیه در بزرگداشت روز جهانی قدس و آخرین جمعه ماه رمضان انجام شد.

با وجود محاصره شهرک العوامیه که وارد چهل و پنجمین روز خود شده است، جوانان تجمع نمادینی را داخل محله های محاصره شده برپا کردند و پرچم فلسطین را به اهتزار درآوردند.

شرکت کنندگان در این تجمع مسأله فلسطین را مسأله اصلی و مرکزی جهان اسلام  خواندند  و تاکید کردند،  روز قدس روز رویارویی مستضعفان با مستکبرین سعودی - صهیونیستی است که فلسطین و شهرک العوامیه را مورد تهاجم قرار داده اند. 

تجمع کنندگان در شهرک العوامیه همچنین روزقدس را روز  همبستگی امت اسلامی در یاری رساندن به مستضعفان در تمام نقاط جهان دانستند و  علیه ظلم و سرکشی نظامیان سعودی شعارهایی سر دادند.

شرق عربستان از سال 1390  در اعتراض به بی‌عدالتی و توزیع ناعادلانه ثروت صحنه اعتراض‌های شدید علیه رژیم آل سعود است.در این اعتراض ها دهها نفر کشته و شماری دیگر زخمی شده اند . 

کلیدواژه