سرطان 04, 1396 10:44 Asia/Kabul
  •  نگرانی مقامات نظامی اسرائیل از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان

رسانه‌های صهیونیستی از نگرانی مقامات نظامی این رژیم از سخنرانی روز جمعه دبیرکل حزب الله لبنان درباره ملحق شدن هزاران مبارز منطقه به حزب الله برای رویارویی با رژیم اسرائیل خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند اظهارات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس، مبنی بر این که در هر جنگی در آینده هزاران مبارز مسلمان و عرب وارد جنگ با اسرائیل خواهند شد، نگرانی و غافلگیری مقامات رژیم اسرائیل را به همراه داشته است.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بدون تردید اظهارات جدید دبیرکل حزب الله لبنان واکنش مناسبی به تهدیدات مقامات نظامی اسرائیلی در سخنرانی‌های روز پنجشنبه  خود در کنفرانس سالانه امنیتی هرتزلیا در تل آویو بود.

کارشناسان بر این باورند این تهدید موید چیزی است که صاحبنظران و تحلیلگران امنیتی پیشتر در چند سال گذشته درخصوص مخاطرات ناشی از ایجاد گذرگاهی از طریق عراق، سوریه و لبنان به سوی دریای مدیترانه پیش بینی می‌کردند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رزیم اسرائیل در کنفرانس هرتزلیا گفت: هیچ قصدی برای وارد شدن به جنگ جدید با حزب الله لبنان ندارد.

پیشتر نیز مقامات  رژیم صهیونیستی از جمله «یائیر گولان» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم با اذعان به افزایش توانمندی حزب الله لبنان، این جنبش را تهدیدی بی‌سابقه برای رژیم صهیونیستی توصیف کرده بودند.

رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 با لبنان با تحمل شکست و دادن خسارت و تلفات سنگین از این جنگ عقب نشینی کرد.

 

کلیدواژه