سرطان 04, 1396 19:19 Asia/Kabul
  • نماینده سازمان ملل در عراق: داعش در آستانه نابودی است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، ضمن تبریک عید فطر به ملت عراق تاکید کرد: داعش روزهای آخر را سپری می‌کند و در آستانه نابودی است.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع)؛ «یان کوبیش» Yan Kubish نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق روز یکشنبه در پیامی اعلام کرد: وجه تمایز عید فطر امسال این است که داعش در آستانه نابودی قرار گرفته که نشان‌دهنده پیروزی عراق در برابر این گروه تروریستی است.

«یان کوبیش» افزود: اکنون بیشتر مناطق شهر موصل آزاد شده است و تروریست‌ها در آخرین مناطق خود تحت تعقیب هستند؛ به گونه‌ای که روزهای آن‌ها دیگر به سر آمده است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، نگرانی همچنان درباره شهروندانی که به علت درگیری‌ها و جنگ در موصل تحت محاصره هستند یا تروریست‌ها از آن‌ها به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند، وجود دارد.

پیش از این؛ «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه اعلام کرد تا چند روز آینده شهر موصل، مرکز استان نینوا و مهمترین محل استقرار تروریست‌های داعش در عراق به طور کامل آزاد خواهد شد.

عملیات آزادسازی موصل 26 میزان 1395 آغاز شد و پس  از آزادسازی بخش شرقی آن، نیروهای مشترک عراقی از 1 حوت گذشته عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را آغاز کردند که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

 

کلیدواژه