سرطان 07, 1396 10:11 Asia/Kabul
  •  هلاکت شماری از تروریست‌های داعش در شرق سوریه

نیروهای ارتش سوریه همزمان در عملیات خود در شرق حمص، موفق شدند مقر تروریست‌های داعش را در دیرالزور، شرق سوریه هم منهدم کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه کنترل چند منطقه در شرق «ضلیعیات»، چهارکیلومتری شرق حمص را در اختیار گرفتند و شمار زیادی از تروریست‌های گروه تکفیری داعش را به هلاکت رسانده و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کردند. 

جنگنده‌های سوری نیز در حمله به مناطق «الحویقه» و «المطار القدیم» و «العرفی» در شرق سوریه، شماری از تروریست‌های داعش را به هلاکت رساندند.

درعملیات ارتش سوریه در مناطق «المقابر»، «پانوراما» و «الراشدیه» در شهر دیرالزور نیز 18 تروریست کشته و شماری زخمی شدند. در این عملیات، چند دستگاه خودرو زرهی مجهز به سلاح سنگین متعلق به تروریست‌ها منهدم شد. 

در حملات هوایی نیروهای سوری به مناطق محل استقرار و مواضع تروریست‌ها در شرق «معمل الورق» و «حویجه المریعیه» در روستای «البولیل» شهر دیرالزور، هم شماری از تروریست‌های داعشی کشته و زخمی شدند.

شهر نفت خیز دیرالزور از سال 1393 در محاصره گروه تروریستی داعش است. داعش با قاچاق نفت سوریه و فروش آن در بازار ترکیه، منابع مالی خود را تامین می‌کند. 

 

کلیدواژه