سفر فرمانده ارتش پاکستان به شهر "پاراچنار"
(last modified 1396-04-09T09:50:58+00:00 )
سرطان 09, 1396 14:20 Asia/Kabul
  • سفر فرمانده ارتش پاکستان به شهر

یک هفته پس از انفجارهای تروریستی در شهر "پاراچنار" (Parachinar) در شمال غرب پاکستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش این کشور با هدف دلجویی از بازماندگان قربانیان این انفجارها و دیدار با مردم و بزرگان، وارد این شهر شد.

به گزارش کانال اردوی رادیو و تلویزیون شبکه سحر، روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: جنرال " قمر جاوید باجوا" (General Qamar Javed Bajwa) فرمانده نیروی زمینی ارتش این کشور صبح روز جمعه وارد شھر پاراچنار شد و با خانوادہ ھای شهدای این انفجارهای تروریستی دیدار و گفتگو کرد و اوضاع امنیتی این شهر شیعه نشین در ایالت "خیبرپختونخوا" (Khyber Pakhtunkhwa) را بررسی کرد .

جنرال باجوا در بدو ورود به شهر پاراچنار، به خواسته ها و حرف های مردم این شهر گوش داد و قراراست در جلسه ای با بزرگان و رهبران این منطقه، خواسته های آنان را هم بررسی کند.

براثر انفجارهای تروریستی جمعه گذشته در عصر روز قدس در شهر پاراچنار که مسئولیت آن را داعش به عهده گرفت، بیش از صدو پنجاه نفر شهید و چهارصد نفر دیگر هم زخمی شدند .

پس از این انفجارها بسیاری از مردم به ویژه شیعیان در شهرهای مختلف از جمله اسلام آباد، کراچی و پاراچنار در اعتراض به جنایات تروریستها و ناتوانی دولت در تامین امنیت تظاهرات و تحصن کردند و این روند همچنان ادامه دارد .

تحصن کنندگان شناسایی و مجازات عاملان جنایات شهر پاراچنار را خواستارند .

پیش از این با افزایش موج اعتراضات، "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان دستور داد به هر یک از خانواده شهدا یک میلیون روپیه (حدود 10 هزار دلار) و به هر نفر از زخمی ها هم 500 هزار روپیه (حدود 5 هزار دلار) پرداخت شود.

اما معترضان با رد پیشنهاد نخست وزیر گفتند،نیازی به پول ندارند و خواسته آنها امنیت، احترام و توجه مساوی به مشکلات همه مردم پاکستان است.

کلیدواژه