سرطان 16, 1396 15:48 Asia/Kabul
  •  بیانیه وزارت خارجه سوریه در محکومیت سیاست‌های اردوغان

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سیاست‌های تجاوزگرانه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ضد سوریه، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

به گزاش شبکه تلویزیونی سوری الاخباریه؛ وزارت خارجه سوریه روز جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد: رفتارهایی که رئیس جمهوری ترکیه درچارچوب سیاست‌های تجاوزگرانه و خیالپردازی توسعه‌طلبانه در خاک سوریه از خود نشان می‌دهد، قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را به طور آشکارا نقض می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: حملات جدید ترکیه در منطقه «اعزاز» و دیگر مناطق در شمال حلب درچارچوب نقش ویرانگرانه دولت ترکیه در سوریه به شمار می‌رود و آنکارا را شریک اصلی تروریسم و توطئه‌ها ضد سوریه قرار می‌دهد.

وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: ملت و نیروهای مسلح نظام سوریه از خاک کشورشان دفاع خواهند کرد و مقابل تروریسم تکفیری که دولت اردوغان از آن حمایت می‌کند با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند خواهند ایستاد.

پیش از این؛ وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه با ارسال دو نامه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت یورش جدید نظامیان ترکیه به چند منطقه در شمال سوریه را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست از حملات ترکیه به خاک سوریه جلوگیری کند.

منابع میدانی حاضر در حومه «اعزاز» در شمال سوریه روز پنجشنبه خبر دادند  ترکیه برای حمایت از گروه‌های مسلح معارض سوری، تجهیزات نظامی زیادی وارد این منطقه کرده است.

کلیدواژه