سرطان 21, 1396 10:16 Asia/Kabul
  • تاکید سید «حسن نصرالله» بر نقش ایران و آیت‌الله سیستانی در آزادسازی موصل

دبیرکل حزب‌الله لبنان، آزادسازی موصل را پیروزی بزرگ توصیف و تاکید کرد: نقش ایران و آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در این پیروزی بی‌بدیل بوده است.

به گزارش رادیو دری،سیدحسن نصرالله، سه شنبه‌در سخنانی به مناسبت آزادسازی موصل، مرکز ولایت نینوا، شمال عراق، فتوای مرجعیت دینی این کشور در واجب کفایی بودن مقابله با گروه تروریستی داعش را سرآغاز پیروزی‌های بزرگ عراق مقابل  تروریست‌ها دانست و تصریح کرد موضع‌گیری قاطع جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی علیه داعش در این پیروزی نقش مهمی داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که تمامی کشورها باید از تجربه عراق درس بگیرند و مانند عراقی‌ها، خودشان سرنوشت خودشان را در دست بگیرند خاطر نشان کرد آمریکایی‌ها در مبارزه مردم عراق با گروه تروریستی داعش فقط «تماشاچی» بودند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که آمریکایی‌ها همواره به دنبال القای این موضوع بودند که نابودی داعش ۱۰ تا ۳۰ سال به طول خواهد کشید گفت: واشنگتن به دنبال استفاده از داعش برای پیشبرد منافع خود و اسرائیل در منطقه است.

سیدحسن نصرالله، داعش را به اذعان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا زاده این کشور دانست خاطرنشان کرد اکنون برخی رسانه‌های عربی می‌خواهند پیروزی عراق در برابر داعش را پیروزی آمریکا جلوه دهند اما این یک فریب بزرگ است.

شکست کامل داعش در شهر راهبردی موصل دوشنبه‌شب اعلام شد و «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با حضور در محله «موصل قدیم»، این پیروزی تاریخی را اعلام و اظهار کرد: آمریکا در شکست داعش در موصل نقش اساسی نداشت.

 

کلیدواژه