سرطان 22, 1396 11:25 Asia/Kabul
  • تاکید کارشناس مسائل عرب بر پیروزی محور ایرانی در منطقه

کارشناس برجسته مسائل عرب یکی از عوامل اصلی پیروزی محور ایرانی در منطقه را تمسک آن به مشروعیت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «عبدالباری عطوان» کارشناس برجسته مسائل عرب با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و همپیمانانش با شکست هیمنه آمریکا و اسرائیل، توازن قوا در منطقه را تغییر دادند، تاکید کرد: پیروزی‌های محور ایرانی در عراق، سوریه و لبنان در حالی است که طرح‌های عربستان، این کشور را در بحران‌های داخلی  و تنش منطقه‌ای از جمله در قطر و یمن غرق کرده است.

عطوان با اشاره به افزایش انسجام و استحکام محور ایرانی در کشورهای منطقه مقابل گسستگی محور سعودی در بیشتر جبهه‌ها همانند سوریه، عراق و یمن اظهار کرد، در برابر تمسک محور ایرانی به مشروعیت مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی، به عنوان اساسی‌ترین رمز پیروزی این محور، محور سعودی عادی سازی روابط و سازش با رژیم صهیونیستی را مشروع می‌داند که به شکست آن در منطقه منجر شده است.

این کارشناس برجسته مسائل عرب با اشاره به همزمانی پیروزی نیروی‌های عراقی و بازپس‌گیری شهر موصل با یازدهمین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 با رژیم صهیونیستی تصریح کرد، این رویدادها پیروزی محور ایرانی در منطقه و تداوم پیروزی‌های ایران و متحدانش یکی پس از دیگری است.

شهر موصل مرکز ولایت نینوا عراق عملا از چهار روز پیش در پی فروپاشیدن آخرین سنگرهای داعش در منطقه قدیمی موصل در بخش غربی این شهر، به طور کامل آزاد شده است. 

کلیدواژه