سرطان 26, 1396 16:11 Asia/Kabul
  • همکاری عربستان و اسرائیل با هدف بی ثبات کردن لبنان

برخی حامیان تروریسم و در صدر آنها عربستان از چند هفته قبل با هدف ناامن کردن لبنان، تروریست هایی را به مناطق مرزی لبنان، اعزام کرده اند.

به گزارش روزنامه المنار چاپ قدس اشغالی، گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد که هم زمان با تحریک عناصر خرابکار در برخی شهرهای لبنان از جمله بیروت، شماری از تروریست ها با کمک کشورهایی مانند عربستان ، وارد مناطق مرزی از جمله اردوگاههای فلسطینی در لبنان شده اند و برخی از آنها نیز توانسته اند به خاک  این کشور نفوذ کنند.

بر اساس این گزارشها ، توطئه ای که با هزینه عربستان برای بی ثبات کردن لبنان طراحی شده است و توسط جنایتکارترین گروههای تروریستی ، اجرا می شود.

المنار افزود :  پس از تحولات اخیر در سوریه و عراق ، لبنان کشور موردِ هدف ِ حامیان تروریسم است و آنها سعی دارند برای راه اندازی جنگ میان رژیم اسرائیل با مقاومت حزب الله لبنان، ضد این جنبش فتنه انگیزی کنند.

این گزارش همچنین تصریح  می کند : اقدامات رژیم عربستان ضد لبنان در چارچوب هماهنگی با رژیم اسرائیل انجام می شود و ریاض تامین کننده هزینه های جنگی رژیم صهیونیستی به ویژه در لبنان است.

این درحالی است که ارتش و سازمان اطلاعات لبنان با همکاری با حزب الله، برای ناکام گذاشتن توطئه های عربستان ضد این کشور، در عملیات پیشگیرانه ضد تروریستی در ماههای اخیر ، شمار زیادی از تروریستها را در مرزهای لبنان به هلاکت رساندند و یا بازداشت کردند.

 

کلیدواژه