مقام فلسطینی : شورای امنیت در تصمیم گیری درباره مسجدالاقصی ناتوان است
(last modified 1396-05-03T13:46:27+00:00 )
اسد 03, 1396 18:16 Asia/Kabul
  •  مقام فلسطینی : شورای امنیت در تصمیم گیری درباره مسجدالاقصی ناتوان  است

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد : شورای امنیت این سازمان از تصمیم گیری درباره اوضاع بحرانی قدس و مسجدالاقصی عاجز است .

به گزارش ایرنا ،" ریاض منصور" نماینده فلسطین در سازمان ملل در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شد تاکید کرده است:  شورای امنیت سازمان ملل  در نشست غیر علنی دیشب (دوشنبه) درباره وضعیت قدس نتوانست به یک رویکرد عملی ، مفید و قابل قبول برای جلوگیری از تعرضات اسرائیل در قدس برسد.

ریاض منصور در این بیانیه آورده است : نشست شب گذشته اعضای شورای امنیت سازمان ملل از  سطح گفت و گو در باره حوادث قدس بالاتر نرفت ضمن آنکه آمریکا با محکوم کردن رژیم صهیونیستی و حتی با صدور بیانیه درباره تحولات و حوادث مسجد الاقصی نیز مخالفت کرد .

نماینده فلسطین در سازمان ملل در این بیانیه هشدار داد : ادامه این روش از سوی جامعه بین المللی و شورای امنیت، اسرائیل را به تکرار تعرضات خصمانه  ضد فلسطینیان تشویق می کند . 

شورای امنیت سازمان ملل امروز نیز یک نشست علنی در باره بررسی مساله مسجد الاقصی و قدس دارد.

بیش از 10 روز است که فلسطینیان هدف حمله نظامیان صهیونیست در قدس قرار دارند و تاکنون هشت فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی شهید شدند.

رژیم صهیونیستی از 23 سرطان و به دنبال درگیری با فلسطینیان در مسجدالاقصی، اقدامات سرکوب‌گرایانه خود را افزایش داده است که از جمله این اقدامات، اعمال محدودیت ضد فلسطینی‌ها در ورود به این مسجد بود و اعتراض های شدید داخلی و بین المللی به این اقدام ، رژیم صهیونیستی را مجبور به برداشتن گیت های بازرسی در ورودیهای مسجدالاقصی  کرد.

 

کلیدواژه