آمریکا دخالت در حملات مرگبار به نیروهای مردمی عراق را رد کرد
(last modified 1396-05-20T05:53:29+00:00 )
اسد 20, 1396 10:23 Asia/Kabul
  •  آمریکا دخالت در حملات مرگبار به نیروهای مردمی عراق را رد کرد

سفیر آمریکا در عراق ادعا کرد که حمله هوایی مرگبار اخیر به مواضع یکی از یگان های "الحشدالشعبی" در نوار مرزی عراق و سوریه - کار نظامیان آمریکایی نبوده است .

به گزارش ایرنا- داگلاس سلیمان سفیر آمریکا در بغداد روز پنجشنبه در دیدار با نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق گفت، برخلاف نظر مسئولان سیاسی و نظامی عراق، آمریکا در حمله هوایی مرگبار دوشنبه گذشته به مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق در نوار مرزی این کشور با سوریه، نقشی نداشته است.

سفیر آمریکا در عراق همچنین ادعا کرد، فرماندهی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، در سطح بالایی با نیروهای عراقی هماهنگی دارد.

این درحالی است که بارها مواضع نیروها و منازل غیرنظامیان عراقی از سوی جنگنده های آمریکایی هدف قرار گرفته و به اذعان مسئولان وزارت دفاع آمریکا در این حملات تاکنون صدها عراقی کشته شده اند.

به گفته مسئولان عراقی جنگنده های آمریکا دوشنبه شب به مواضع گردان های سیدالشهداء از اعضای الحشد الشعبی که نقش به سزایی در شکست تروریست های داعش در عراق دارند در  مرز عراق و سوریه حمله کردند، که در پی آن دستکم 40 نفر کشته و هفتاد تن زخمی شدند. این حمله با واکنش و اعتراض گسترده مردم و مسئولان عراقی روبرو شده است.