هشدار درباره توطئه‌های اسرائیل در قدس
(last modified Sun, 13 Aug 2017 04:58:11 GMT )
اسد 22, 1396 09:28 Asia/Kabul
  • هشدار درباره توطئه‌های اسرائیل در قدس

موسسات بین‌المللی درباره نقشه‌های راهبردی رژیم اسرائیل برای تخلیه قدس از ساکنان اصیل فلسطینی و صهیونیستی کردن این شهر هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الان؛ سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» معتقد است ملغی کردن اقامت هزاران فلسطینی در قدس اشغالی علاوه بر اینکه سیاستی مبتنی بر استانداردهایی دوگانه بوده، شروط اقامتی غیرعملی برای اهالی قدس شده است.

در گزارش این نهاد برای سازمان ملل آمده است: از آغاز اشغال قدس در سال 1967 تا سال 2016 اسرائیل حداقل اقامت 14 هزار و  595 فلسطینی در قدس شرقی را ملغی کرده و آنها را به ترک شهرهای خود و مهاجرت اجباری مجبور کرده است.

بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، این تجاوزی خطرناک ضد قوانین بین المللی بوده و طرحی است که به کاهش 12 درصد فلسطینیان در قدس تا سال 2020 منجر می‌شود.

«حنا عیسی» دبیرکل کمیته اسلامی مسیحی فلسطین نیز اعلام کرد: اسرائیل به اخراج فلسطینیان بسنده نمی‌کند و به سیاست ثبت نکردن هویت نوزادان در شناسنامه پدر و مادر آنها ادامه می‌دهد که هدفش صهیونیستی کردن قدس و تهی کردن شهر قدس از فلسطینیان است.

دبیرکل کمیته اسلامی مسیحی فلسطین گفت: از سال 1967 تا سال 1993 بیش از 140 هزار نفر به دلیل مدارک شناسایی آنها از کرانه باختری رود اردن اخراج شدند و در همین مدت زمان 18 هزار و 887 فلسطینی نیز از باریکه غزه اخراج شدند.

«حنا عیسی» با بیان اینکه بیش از 200 خانواده درچارچوب روند صهیونیستی کردن قدس اخطار تخریب خانه‌های خود را از اشغالگران دریافت کرده‌اند تاکید کرد: تنها حمایت معنوی از اهالی قدس کافی نیست و آنها به حمایت مادی برای هزینه‌های خود در زمینه سلامت و آموزش و اسکان نیاز دارند.

 

کلیدواژه