اسد 24, 1396 14:27 Asia/Kabul
  •  شش انفجار مهیب تلعفر عراق را به لرزه درآورد

همزمان با پروازهای مستمر نیروی هوایی ارتش عراق برای آزاد سازی شهر تلعفر (شمال عراق )، منابع عراقی از وقوع شش  انفجار مهیب در مناطقی از این شهر خبر دادند. 

«محمد الخضری »سخنگوی وزارت دفاع عراق روز سه شنبه  با اشاره به آغاز عملیات هوایی علیه مواضع داعش در تلعفر تأکید کرد : عملیات زمینی پس از تکمیل حملات هوایی، آغاز می شود.

شبکه السومریه روز سه شنبه به نقل از منابع محلی گزارش داد :  در ادامه عملیات آزادسازی  ارتش عراق در شهر تلعفر در استان نینوا  یک کارگاه بمب سازی در غرب  این شهر  هدف قرار گرفت که هنوز آمار دقیقی از تلفات داعش در این عملیات گزارش نشده است. 

یک منبع محلی در استان نینوا هم که خواست نامش فاش نشود ، گفت :  گروه تروریستی داعش ، در دستوری به عناصر خود ، زنان را در قرارگاه های خود در تلعفر در غرب موصل ممنوع کرد.

براساس این گزارش ، داعش همچنین پست های ایست بازرسی زنانه در مناطق نزدیک به محل سکونت سرکرده ها را تعطیل  و هرگونه سفر درون منطقه ای خانواده ها میان شهرک ها را منوط به داشتن مجوز کرد.

منع زنان از حضور در قرارگاه در حالی صورت می گیرد که داعش، در بسیاری از دفاتر خود و اماکن بازرسی بدنی و جمع آوری اطلاعات از زن ها استفاده می کرد .

گروه تروریستی داعش تلعفر را در تابستان 2014  اشغال کرد . 

 

کلیدواژه