سنبله 02, 1396 07:56 Asia/Kabul
  • تلاش سازمان ملل برای گنجاندن نام عربستان در فهرست سیاه

دبیرکل سازمان ملل متحد برای گنجاندن نام عربستان سعودی در فهرست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان در مناطق درگیری، تصمیم گیری می کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت،«آنتونیو گوتِرِش» دبیر کل سازمان ملل متحد،گنجاندن نام رژیم عربستان سعودی را در فهرست سیاه  خواستار است.

سال گذشته نیز سازمان ملل متحد عربستان را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودک قرار داد اما این کشور سازمان ملل را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرد و «بان کی مون» دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد مجبور شد نام عربستان را به‌طور موقت از این لیست خارج کند.

گزارش‌های سازمان ملل متحد به این نکته اشاره دارد که رژیم آل سعود در یمن جنایاتی مرتکب شده است که می تواند جنایات جنگی تلقی شود.

عربستان با چراغ سبز آمریکا از حوت 1393حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به یمن شروع کرده است و در این حملات، علاوه بر تخریب زیرساخت‌های حیاتی و مراکز بیمارستانی ، بیش از 10 هزار نفر از جمله زنان و کودکان یمنی کشته شدند.

سهل انگاریهای مقامات سازمان ملل متحد در برابر عربستان، تداوم جنایات رژیمآل سعود در یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور بوِیژه کودکان را به همراه داشته است.

 

کلیدواژه