سنبله 06, 1396 16:05 Asia/Kabul
  • ادعای نتانیاهو درباره اقدام ایران به ساخت کارخانه موشک در سوریه

صدراعظم رژیم صهیونیستی درنشست خبری مشترک با دبیرکل سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی، ادعای ساخت کارخانه تولید موشک نقطه زن از سوی ایران در سوریه و لبنان را تکرار کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از العالم ،«بنیامین نتانیاهو» صدراعظم رژیم صهیونیستی روزدوشنبه درنشست خبری مشترک با«آنتونیو گوترش»(António Guterres)  دبیرکل سازمان ملل متحد در تل آویو با ادعای اینکه ایران در حال تبدیل کردن سوریه به پایگاهی برای نظامیان خود است، گفت: اهداف ضد اسرائیلی، دلیل حضور ایران در سوریه و لبنان است.

نتانیاهو همچنین مدعی اجازه سازمان ملل به فلسطینیان برای نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی شدو از دبیر کل این سازمان خواست مانع رسیدن تسلیحات از طریق خاک سوریه به حزب‌الله در لبنان شود.

این درحالی است که از آغاز بحران در سوریه، رژیم صهیونیستی بارها با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت سوریه درچارچوب حمایت از تروریست ها،  مناطق مختلف این کشور را هدف حمله قرار داده و سازمان ملل نیز تاکنون از محکوم کردن این حملات خودداری کرده است.

گوترش نیز در این نشست خبری با بیان اینکه اسرائیل باید به امنیت و صلح در منطقه پایبند باشد، سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را خواستار شد.

دبیر کل سازمان ملل  برای دیدار و رایزنی با مقامات فلسطینی و مقامات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی  سفر کرده است. 

 

کلیدواژه