سنبله 11, 1396 08:23 Asia/Kabul
  • اقرار رسمی اسرائیل به حمایت از گروه های مسلح سوری

رژیم صهیونیستی رسما" کمک به گروه های مسلح سوری که با دولت سوریه می جنگند ، اقرار کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه رأی الیوم به نقل از گزارش های منابع امنیتی و نظامی اسرائیلی، حمایت این رژیم از گروه های مسلح صرفاً به درمان مجروحان این گروهها در بیمارستان های اسرائیل محدود نمی شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از مقامات بلندپایه اسرائیلی نوشت : حمایت نظامی ارتش اسرائیل از عناصر مسلح سوری درسال جاری ، بیش از 115 میلیون شکل (بیش از 32 میلیون دلار) تخمین زده می شود.

در این گزارش آمده است ؛ این مبالغ هزینه درمان مجروحان عناصر مسلح سوری را که ده ها میلیون شکل تخمین زده می شود، شامل نمی شود و این هزینه ها از سوی وزارت خانه های امنیت ، دارایی و بهداشت اسرائیل تامین می شود.

ارتش اسرائیل پیشتر اعتراف کرده بود تعداد مجروحان سوری که اکنون در بیمارستان های اسرائیل تحت درمان قرار دارند ، به 1400 نفر می رسد که این تعداد در بیمارستان های اسرائیل رو به افزایش است و هزینه هر روز بستری در این بیمارستان ها، معادل 2500 شکل (حدود 750 دلار) است .

روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاکید کرد: ارتش اسرائیل در آغاز ارسال تجهیزات برای گروههای مسلح سوری، تلاش کرد تا نوشته های عبری چاپ شده بر روی کالاها مشخص نباشد، اما پس از چند هفته، به دلیل اینکه میزان کالاهایی که فرستاده می شد بسیار زیاد شد، این کار را متوقف کرد.

 

کلیدواژه