بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله آمریکا به کاروان حامل داعشی ها
(last modified 1396-06-12T03:43:45+00:00 )
سنبله 12, 1396 08:13 Asia/Kabul
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله آمریکا به کاروان حامل داعشی ها

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: حمله آمریکا به کاروان حامل داعشی ها به دیرالزور ارتباطی با جنگ ضد تروریسم ندارد.

به گزارش ایرنا ، حزب الله لبنان روز شنبه در این بیانیه تاکید کرد: جنگنده های آمریکا مانع از حرکت اتوبوس های حامل عناصر داعش و خانواده های آنها  از شمال شرق لبنان به سمت دیرالزور سوریه شده اند و آنها را در صحرا محاصره کرده اند.

پس از شکست گروه تروریستی داعش در نبرد با ارتش لبنان ، این گروه در توافق با حزب الله  و با موافقت دولت سوریه  ، مقرر شد مناطق مرزی لبنان و سوریه را تخلیه کند و به سمت مناطقی در اطراف دیرالزور سوریه منتقل شوند .

حزب الله در این بیانیه با متناقض خواندن مواضع آمریکاییها در قبال داعش تصریح کرد: اگر کاروان داعش در مسیر دیرالزور بمباران شود غیرنظامیان آن که شامل زنان و کودکان و افراد سالمند هستند کشته خواهند شد بنابراین جامعه جهانی و نهادهای بین المللی باید جلوی وقوع این کشتار وحشیانه را بگیرند.

در این بیانیه آمده است : آمریکا درحالی از انتقال کاروان داعش به دیرالزور جلوگیری می کند که به بیش از هزار جنگجوی داعشی به ویژه به نیروهای خارجی این گروه اجازه داد از تلعفرعراق  به مناطق تحت سیطره کردها فرار کنند و این نشاندهنده این است که این اقدام آمریکا هیچ ربطی به مبارزه  با تروریسم ندارد.
 

کلیدواژه