سنبله 15, 1396 07:35 Asia/Kabul
  • شکست محاصره دیرالزور؛ تحول راهبردی در جنگ با تروریسم

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور دستاوردی مهم و تحول راهبردی در جنگ با تروریسم است.

به گزارش رادی دری؛ فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز سه‌شنبه تاکید کرد: پس از یک سلسله عملیات موفق، نیروهای مسلح سوری با همکاری نیروهای هم‌پیمان و با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه دومین مرحله از عملیات خود را در عمق بادیه سوریه اجرا کردند و توانستند در یک عملیات بی‌نظیر، محاصره بیش از سه ساله شهر دیرالزور بشکنند. 

در بیانیه فرماندهی ارتش سوریه آمده است: نیروهایی که در شهر دیرالزور پایداری و از شهروندان دفاع کردند و حماسه‌ آفریدند، به الگویی برای فداکاری تبدیل شدند. 

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد: شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور، قدرت و عزم ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان را برای شکست کامل توطئه تروریستی در سوریه و ناکام گذاشتن طرح‌های تجزیه‌ای و تقسیمی حامیان تروریسم را به نمایش گذاشت.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد: شکستن محاصره دیرالزور آغازی برای گسترش عملیات نظامی در منطقه و اطراف آن برای از بین بردن باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش است که توان نظامی آن باشتاب زیر ضربه‌های ارتش سوریه فروپاشیده است.

روز سه‌شنبه با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور محاصره بیش از سه ساله این شهر به طور کامل شکسته شد. 

 

کلیدواژه