سنبله 15, 1396 07:37 Asia/Kabul
  • پوتین: شکست محاصره دیرالزور، گامی در مسیر آزادی کامل سوریه است

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در پیامی به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، پایان محاصره سه ساله دیرالزور و شکست گروه تروریستی داعش در این منطقه را تبریک گفت و اعلام کرد: این موفقیت گام مهمی در مسیر آزادی کامل سوریه از اشغال تروریست‌ها است.

به گزارش رادیو دری «پوتین» در پیامش ضمن تبریک به فرماندهان نظامی روسی و سوری برای شکست محاصره شهر دیرالزور، این پیروزی را مهم و راهبردی ارزیابی کرد.

همزمان با حمله ارتش سوریه به مناطق تحت اشغال داعش در استان «دیرالزور»، روسیه مراکز این گروه تروریستی را با موشک‌های بالدار از دریا هدف حمله قرار داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: مراکز گروه تروریستی داعش در دیرالزور با موشک‌های کالیبر از رزمناو روسی «آدمیرال اسن» در دریای مدیترانه هدف گرفته شد. 

روز سه شنبه با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور محاصره سه ساله این شهر به طور کامل شکسته شد.

شهر نفت‌خیز دیرالزور از سال 1393 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش بود و کمک‌رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله‌ها توسط هواپیماهای باری انجام می‌شد.

روسیه از 5 میزان 1395براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده‌ها فروند بمب‌افکن و بالگردهای رزمی در پایگاه هوایی حمیمیم، مواضع گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره را هدف قرار داده است.

 

کلیدواژه