سنبله 18, 1396 11:10 Asia/Kabul
  • تماس تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان

تحریم کننده آن کشور (عربستان، امارات، بحرین و مصر) اعلام کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن  با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و همسو نبودن با اهداف آنها ، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از تمایل شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای گفتگو با چهار کشور عربی استقبال کرده است و جزئیات این موضوع پس از اینکه عربستان با امارات، بحرین و مصر در این باره به تفاهم رسید، اعلام خواهد شد.

خبرگزاری قطر نیز گزارش داد این گفت وگو با هماهنگی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است و امیر قطر با درخواست ولیعهد سعودی برای تعیین دو نماینده به منظور بررسی اختلافات میان دوحه و  چهار کشور عربی به گونه ای که مغایر با حاکمیت کشورها نباشد، موافقت کرده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سعودی (واس) به نقل از یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد  دوحه پس از این تماس، مضمون آن را تحریف کرده است و با اینکه تماس به درخواست قطر انجام شد، این کشور گفته است که تماس به درخواست دونالد ترامپ انجام شده است.

این مقام سعودی گفت: به همین دلیل ریاض هرگونه گفت و گو و تماس با دولت قطر را تا زمانی که اظهارات روشنی در این زمینه از سوی قطر صادر و در آن موضع این کشور به طورعلنی اعلام نشود، متوقف می کند.

 

کلیدواژه