نیازمند بودن 10 میلیون کودک یمنی به کمک های انسانی
(last modified 1396-06-27T05:26:49+00:00 )
سنبله 27, 1396 09:56 Asia/Kabul
  • کودک یمنی
    کودک یمنی

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) اعلام کرد ، حدود 10 میلیون کودک یمنی به دلیل تجاوز نظامی سعودی ها به یمن نیازمند کمک های انسانی هستند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل  (OCHA) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتری خود اعلام کرد، حملات نظامی ارتش عربستان به یمن و درگیری در این کشور نیازهای اساسی شهروندان به ویژه کودکان را تشدید کرده است.

دفتر سازمان ملل همچنین با انتشار گزارش هایی اعلام کرده است که نزدیک به 21 میلیون یمنی نیازمند کمک های انسانی هستند و 10 میلیون نفر نیز برای نجات جان خود به این کمک ها نیاز مبرم دارند.

براساس این گزارش کودکان یمنی بیش از دیگران از تجاوز نظامی مزدوران سعودی به یمن آسیب دیده اند و شمار زیادی از آنان دچار سوء تغذیه و مبتلا به بیماری وبا شده اند و علاوه بر آن تاکنون صدها کودک بر اثر حملات جان خود را از دست داده اند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هم پیشتر اعلام کرده بود که از7 ثور 1396 تاکنون 150 هزار کودک زیرپنج سال در یمن به بیماری وبا مبتلا شده اند و 380 هزار نیز از سوء تغذیه رنج می برند. 

عربستان‌ سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به حمله به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته شدن بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن شمار زیادی از یمنی ها منجر شده  است.

 

کلیدواژه