سنبله 29, 1396 09:51 Asia/Kabul
  • نتانیاهو: برجام باید اصلاح یا لغو شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تکرار ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و خواستار لغو یا اصلاح «برجام» شد.

به گزارش رادیو دری، «بنیامین نتانیاهو» روز سه شنبه همسو با رئیس جمهوری آمریکا که همواره خواستار برهم زدن برنامه جامع اقدام مشترک است این توافق بین المللی را مایه شرمساری خواند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تمجدید از سخنرانی سخیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد، موضع اسرائیل در قبال برجام روشن است و این توافق بایستی اصلاح یا لغو شود.

نتانیاهو همچنین بدون اشاره به بارها هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه از سوی رژیم صهیونیستی در راستای حمایت و پشتیبانی از تروریست های داعش و جبهه النصره در اظهاراتی مضحک جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای چندمین بار بر خلاف مواضع طرف های دیگر برنامه جامع اقدام مشترک، «برجام»  را توافقی وحشتناک و آن را «مایه شرمساری برای آمریکا» خواند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین جمهوری اسلامی ایران  را که یکی از قطب های اصلی مبارزه با تروریست ها در منطقه است به حمایت از تروریسم متهم کرد.

نتانیاهو سپس به انتقاد از سازمان ملل پرداخت و مدعی شد، قطعنامه‌های نهادهای سازمان ملل علیه این رژیم ناعادلانه بوده‌اند.

سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی بارها جنایات، اشغالگری و  شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس در اراضی فلسطینی را محکوم کرده اند اما اسرائیل همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به جنایات و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین  ادامه می دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

 

کلیدواژه