هشدار اردوغان درباره احتمال وقوع جنگ قومی و فرقه ای در منطقه کردستان عراق
(last modified 1396-07-04T12:35:34+00:00 )
میزان 04, 1396 17:05 Asia/Kabul
  •  هشدار اردوغان درباره احتمال وقوع جنگ قومی و فرقه ای در منطقه کردستان عراق

رییس جمهوری ترکیه درباره احتمال خطر جنگ قومی و فرقه‌ای در منطقه کردستان عراق به مقام های این منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزای صدا وسیما، "رجب طیب اردوغان " روز سه شنبه در جمع مردم آنکارا و یک روز پس از برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق گفت: چنانچه مقام های این منطقه در تصمیم خود تجدیدنظر جدی نکنند، منطقه کردستان عراق به سمت جنگ قومی و فرقه‌ای سوق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق ،غصب کردن حقوق دیگر قومیت هایی است که در این منطقه زندگی می کنند و این همه پرسی تهدیدی برای تمامیت ارضی عراق است. 

رییس جمهوری ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه همه گزینه های نظامی و اقتصادی درباره منطقه کردستان عراق پیش روی دولت آنکارا است همچنین ابراز امیدواری کرد، ترکیه به گزینه های نظامی واقتصادی علیه منطقه کردستان عراق متوسل نشود.

وی بار دیگر با هشدار به مقام های منطقه کردستان عراق ، از آنان خواست خود را در دام  رژیم صهیونیستی در منطقه گرفتار نکنند و درشرایطی که منطقه با بحران ها و خطر تروریسم روبرو است، اوضاع را بدتر نکنند.

"عمر چلیک" Omer Celik وزیرمسئول در امور اتحادیه اروپای ترکیه نیز روزدوشنبه با فاجعه آمیزدانستن برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق گفت: "مسعود بارزانی" رییس منطقه کردستان عراق با اصرار به  برگزاری  این همه پرسی، مسئول به راه انداختن حمام جدید خون در عراق خواهد بود.

با وجود مخالفت های منطقه ای، جهانی و دولت مرکزی عراق با برگزاری همه پرسی جدایی منطقه  کردستان عراق، این همه پرسی روزگذشته درمنطقه کردستان عراق برگزار شد.

 

 

کلیدواژه