پایان کار مجمع پلیس بین الملل (اینترپل)؛ شکست تازه ای برای رژیم صهیونیستی
(last modified 1396-07-07T06:10:07+00:00 )
میزان 07, 1396 10:40 Asia/Kabul
  • پایان کار مجمع پلیس بین الملل (اینترپل)؛ شکست تازه ای برای رژیم صهیونیستی

نتیجه مجمع پلیس بین الملل (اینترپل) که امروز (جمعه) به کار خود پایان می دهد برای رژیم صهیونیستی که در سال های اخیر تلاش زیادی کرده تا از عضویت فلسطین در سازمان های مختلف از جمله اینترپل جلوگیری کند، یک شکست آشکار محسوب می شود.

به گزارش رادیو دری، فلسطین در حالی در سالیان اخیر توانسته است به حدود 50 سازمان بین المللی ملحق شود که تلاش رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته برای جلوگیری از الحاق این کشور به اینترپل با شکست روبرو شد. 

پس از ورود فلسطین به یونسکو در شش سال قبل به رغم مخالفت های آمریکا و اسراییل، ورود به اینترپل یک پیروزی دیگر برای فلسطین محسوب می شود.

بر اساس مقررات بیش از دو سوم از اعضای این سازمان باید به عضویت فلسطین رای مثبت می دادند که این میزان از آمار 75 درصد اعضا بالاتر رفته است.

اینترپل تا قبل از این 190 عضو داشت و بر اساس این گزارش و با عضویت فلسطین و جزایر سلیمان شمار اعضای آن به 192 رسیده است. 

عضویت فلسطین در این سازمان بین المللی به فلسطینیان ا اجازه خواهد داد تا علیه نظامیان و شخصیت های سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام جرم و اطلاعات حساسی را در خصوص مبارزه با تروریسم کسب کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصبانیتش را از پیوستن فلسطین به اینترپل اینگونه ابراز کرد، پیوستن فلسطین به اینترپل، بدون واکنش باقی نخواهد ماند.

مجمع پلیس بین الملل (اینترپل)با پیام «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین مبنی بر همکاری های بیشتر برای تامین امنیت دنیا در روز سه شنبه شروع به کار کرد و امروز جمعه خاتمه می یابد.

 

کلیدواژه