میزان 11, 1396 10:30 Asia/Kabul
  • گزارش مرکز حقوق بشر از تجاوز آل خلیفه به نمادهای عاشورایی

در پی یورش نظامیان رژیم آل‌ خلیفه به عزارادان حسینی و نمادهای عاشورایی در بحرین ، مرکز حقوق بشر بحرین گزارشی از تجاوزهای این رژیم منتشر کرد.

به گزارش رادیو دری، مرکز حقوق بشر بحرین روز دوشنبه طی گزارشی  با ابراز نگرانی از تشدید تجاوز رژیم آل خلیفه به آزادی های دینی مردم بحرین به ویژه در ایام عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) بر وجود ضمانت هایی از سوی حاکمان این رژیم برای آزادی انجام شعائر دینی و حمایت از آن تاکید کرد.

مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اوضاع وخیم آزادیهای دینی در این کشور اظهار کرد: رژیم آل خلیفه با انتقادهای فراوانی به دلیل تجاوز علیه آزادی های دینی مواجه شده است. 

براساس این گزارش نظامیان رژیم آل خلیفه در دهه اول محرم به 21 منطقه شیعه نشین یورش بردند و پرچم ها و نمادهای عاشورایی را پایین کشیدند.

همچنین نیروهای پلیس در برابر معترضان به پایین کشیدن پرچم های حسینی و حمله به مراسم عزاداری از گازهای سمی استفاده و پس از  تیراندازی به آنان در مناطق المعامیر و المصلی  12 شهروند  را بازداشت کرده است.

در گزارش مرکز حقوق بشر بحرین همچنین آمده است: وزارت کشور بحرین  پنج تن از مسؤولان هیأت های عزاداری را به علت برافراشتن پرچم عزاداری و نصب پلاکاردهای مرتبط با ایام محرم احضار و 3 مداح و 2 خطیب دینی را بازداشت کرده است.

بحرین از حوت 1389 صحنه اعتراض‌های مسالمت آمیز مردمی علیه رژیم آل‌ خلیفه است.  بحرینی‌ها خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

 

 

کلیدواژه