میزان 13, 1396 09:39 Asia/Kabul
  • گوشه‌ای از جنایات داعش در «الحویجه» عراق

نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) دو گور جمعی حاوی بقایای اجساد نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را از جمله زنان و کودکان در الحویجه کشف کردند.

فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق روز چهارشنبه از آزادسازی کامل الحویجه در جنوب غرب ولایت کرکوک از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش شبکه خبری العالم؛ واحد رسانه‌ای تیپ چهار الحشد الشعبی با اشاره به کشف دو گور جمعی حاوی بقایای اجساد نیروهای امنیتی و غیرنظامیان که به دست عناصر داعش در جنوب غرب الحویجه اعدام شدند، اعلام کرد طی هفته جاری سه گور جمعی دیگر در مناطق «ابوصخره» و «الذربان» در جنوب غرب این شهر کشف شده است.

خبر دیگر اینکه؛ نیروهای مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در جریان عملیات «قادمون یا حویجة» و طی کارزاری سنگین با عناصر گروه تروریستی داعش، مواضع خود در منطقه استراتژیک «جبال مکحول» را تثبیت و تا رود دجله پیشروی کردند.

نیروهای مقاومت اسلامی نجباء عراق همچنین در عملیاتی غافلگیرانه، ضمن بازگشایی یک دالان نفوذی در قلب مواضع تروریست‌ها، آرایش نظامی آنان را به‌هم ریخته و تلفات زیادی به آنان تحمیل کردند.

یگان موشکی مقاومت اسلامی نُجَباء در این حمله، چند دستگاه خودرو انفجاری، حامل تیربار و با سرنشین داعش را با موشک‌های «اس‌پی‌جی‌-9» و تجهیزات ضدزرهی هدف قرار داد و منهدم کرد.

بنا به اعلام مرکز فرماندهی مقاومت نجباء؛ شماری از تروریست‌ها نیز از سوی تک‌تیراندازان به هلاکت رسیدند و شمار قابل توجهی از مزدوران تکفیری با به‌جا گذاشتن انبوه تسلیحات و مهمات خود از منطقه گریختند.

 

کلیدواژه