میزان 13, 1396 18:30 Asia/Kabul
  •  سازمان ملل مشوق عربستان در جنایات بیشتر در یمن

سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن، سازمان ملل متحد را مسئول و مشوق جنایت‌های عربستان در حمله به شهروندان یمنی دانست.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان؛ « محمد عبدالسلام »، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، درصفحه خود در شبکه اجتماعی « فیسبوک » نوشت تاخیر و کوتاهی سازمان ملل در درج نام عربستان در فهرست سیاه قاتلان کودکان، رژیم آل سعود را به جنایات بیشتر در یمن سوق داده است.

عبدالسلام افزود درصورتی که سازمان ملل به قرار دادن نام عربستان در فهرست سیاه کشورهای جنایت‌کار تعلل کند، نشان دهنده این است که خود این سازمان، از توطئه‌گران علیه ملت‌ها از جمله ملت یمن است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن همچنین تصریح کرد نیروهای یمنی بر مواضع ثابت خود مبنی بر دفاع از ملت یمن، درمقابله با جنایتکاران آمریکا و رژیم آل سعود تاکید کرده‌اند.

در پیش‌نویس محرمانه لیست سازمان ملل که رویترز روز سه‌شنبه گذشته آن را منتشر کرد، نام ائتلاف سعودی نه به طور مشخص نام کشور عربستان به دلیل کشتار کودکان یمنی در این لیست درج شده است.

عربستان‌‌سعودی با حمایت آمریکا از حوت 1393 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. این تجاوز نظامی تاکنون به کشته شدن بیش از 13 هزار یمنی منجر شده و کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

 

کلیدواژه