احضار عالم دینی بحرینی به مرکز پلیس
(last modified 1396-08-02T09:22:41+00:00 )
عقرب 02, 1396 13:52 Asia/Kabul
  • احضار عالم دینی بحرینی به مرکز پلیس

نظامیان رژیم آل‎خلیفه یکی از علمای بحرین را برای بازجویی به مرکز پلیس شهر حمد احضار کرد.

به گزارش رادیو دری، درپی  تشدید اعمال فشار رژیم آل‎خلیفه  به معارضان، علمای دین ، فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران بحرینی  طی سالهای اخیر، مرکز پلیس شهر حمد بحرین ، شیخ «عبدالنبی النشابه» از علمای این کشور را  برای بازجویی فراخواند.

رسانه‌های عربی هم گزارش دادند  رژیم آل خلیفه  «حمود سلطان» ستاره اسبق فوتبال بحرین را به دلیل تحسین سیاست دولت قطر بازداشت کردند.

پس از آنکه حمود سلطان  در برنامه‌های "المجلس"  شبکه "الکأس" قطر مسئولان این کشور و نحوه تعامل آنها با شهروندان و افراد مهاجر را ستود ، باعث خشم مقامات بحرینی شد.

عربستان ، امارات ، مصر و بحرین در ماه ژوئن به علت همسو نبودن قطر با سیاست عربستان ، روابط سیاسی و تجاری خود را با قطر قطع  و مسیرهای هوایی و دریایی را با این کشور مسدود کردند.

«عبدالغنی خنجر»  سخنگوی جنبش حق بحرین دیروز (دوشنبه ) طی  بیانیه ای  شکنجه و آزار و اذیت زندانیان انقلابی بحرین توسط ماموران آل خلیفه را محکوم و اعلام کرد: این زندانیان در سایه محرومیت از ابتدایی ترین حقوق خود ،  در حال مرگ تدریجی هستند که باید  آنها را نجات داد.

سخنگوی جنبش حق با دعوت مردم به پویش « زندانیان بحرین را نجات دهید» اظهار کرد، ممانعت  رژیم آل خلیفه  از ورود گزارشگران سازمان ملل به بحرین و بازدید آنها از زندانها و اوضاع بحرین نشان دهنده هراس این رژیم از افشای جنایتهای آنان علیه زندانیان است.

بحرین به عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا از 14 فوریه 2011 صحنه اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم برای دستیابی به آزادی و عدالت و روی کار آمدن دولتی  منتخب است.

 

کلیدواژه